Nära?

Har kommit in i det gravidstadiet där jag börjar få lite skräckblandad förtjusning.
Mina förvärkar börjar tillta och jag drömmer hormonella/mongodrömmar på nätterna. Inatt var det iallafall så att hermans hand kom ut ur magen, man fick känna på den men inte dra i den eftersom hinnorna då kunde brista ich på såvis få vattnet att gå (via ett hål i magen)
Jag konstaterade även att vi inte vant Vintra med större modell säng för att kunna ge bebis spjälsäng.
Jag har inte gått igenom bebiskläder
Jag har inget skötbord (eller plats för det)
Jag har ingen byrå eller garderob till övers (inköpslistan)
Har inte packat nån väska eller förberett mig med barnväkt el dyligt för en ev "krissituation".
Veckan efter midsommar drar både mina svärföräldrar och mina morföräldrar på semestrar.
Som tur är flyttar mamma hem igen :)
Med mina tidigare erfarenheter i bakfickan så har ju mina barn envisas med att kika ut 3 veckor för tidigt.
Och nu när jag vet att liten är fixerad och allt börjar göra ont så tror jag inte (men hoppas) att herman tänkt stanna så hemskt länge till. (Inte 5,6 veckor iaf)

Idag är det närmre 5 veckor kvar och värje dag är jag så LEDS och skulle gärna få ut min bebis tididgare men ångrar mig DIREKT så fort förvärkarna gör sig påminnda! :S Inte äään väl??? :O
Har liksom inte tid just nu ;)




Jaja, det här kommer att gå BRAAAA
men jag ville bara nervösakriva lite grann!

Ha en fin dag i solen =)




Kommentarer
Postat av: Sigrid

Ja vad gäller just sista månaden med en stor och otymplig mage och själva födseln så avundas jag dig inte ett dugg =)

Men den där lilla bebisen som du får sen efteråt den avundas jag dig... eeh alltså inte just DIN bebis man vill ju ha sin egen. Äh du fattar.

2011-06-16 @ 10:29:53
Postat av: Nathalie, Mamma till William och gravid

et kommer gå kanorers allt det där ska du se ;D och med lite flyt så slipper vi en för varm sommar iår ja ¨så vi överlever med andra ord :) jag brukar säga att var sak tar sin tid och med att se din lilla lista över vad som e kvar så kom jag på att jag inte ens kollat vad jag har i bebis väg hemma i kläder :S haha ! åk till ikea och köp en spjälsäng så slipper du stressa fram nått med lill tösen (man behöver ju sova om nätterna nu)

2011-06-16 @ 20:52:13
URL: http://ahnh.blogg.se/
Postat av: Matilda

Barnen kan få leka med Finnerångerborna om en kris situation uppstår, vi är alltid redo :)

2011-06-17 @ 09:55:38

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0