IS

Jag väckte alla trött barn kl halv 8 imorse. Packade in allt i bilen för att åka mot skola och dagis men det hade allt gårr lättare med spark  eller skridskor. JAG ÖNSKAR MIG ETT PAR DUBBDÄCK!
Vi från skogen åker på slltså på IS, kommer i ca 15 km/h mot en y-korsning = skridksobana, kommer ner i 10 km/h ska svänga lite fint, svänger inte, hamnar med ena däcket i snöjäveln, FASTNAR. Går ut och tar bort allt snö runt däcket, SITTER FORTFARANDE FAST! SKIT IS, SKITDCÄK, SKIT FRAMHJULSDRIVET.
Svär lite, juckar loss bilen lite. Fina KAI granne kommer. Jag avlutar mitt rökavslut för en stund, fyller lungorna med lugnande gift och tar nya tag. Therese puttar, bilen kommer loss. Glider omkring lite till tills jag lyckats vända. Nästa stopp. HEMMA!
En annan granne med dubbdäck tar med två flickor till skolan.

ENKELT VA?

höhöhhö
skitis
skitvinter
skitbil


Så.. Nu gröt med två andra glada barn :D





Kommentarer

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0