Upp som en sol och ner som en pannkaka!

Pannkakan.
Jädrar. Man ska alltså inte anstränga sig vid foglossning. Hade en svag känsla av det med tanke på att jag sov grymt dåligt inatt. OONT! Och känner fortfarande av det men detta är något väldigt främande för mig. Led inte als särskkilt länge av det under graviditeten med Vintra och inte alls med dom andra men nu är det andra bullar vill jag lova.. USCH.. Här börjar man känna sig aningen piggare och längta efter att jobba men så brakar helvetet loss.. Och nej, jag tycker inte synd om mig själv men det är så tyyypiskt :S
Jaja, snart ska detta vara över. FÖR GOTT! ;)




1. Symfysen
2. Blygdbenet
3. Sittbenet
4. Korsbenet
5. Bäckenbenet

Smärtan beror på uppluckring och påtag av ett visst hormon om jag förstått det hela rätt?
SANDRA??






Över till UPP

Kom hem mycket stolt från lillemans utvecklingssamtal!
Fick höra värmande ord som, smart, begåvad, artig och trevlig. Kommer med all säkerhet få det bra i skolan!
Han vill även bli svetsare precis som pappa när han blir stor var de noga med att poängtera :) <3 Lillhjärtat!

Nu till dagens höjdpunkt! Kaffe & skinkmacka ;)


Kommentarer
Postat av: Sigrid

Klart du ska få tycka synd om dig. Jag gör det iaf, man måste få vara lite ömklig när man har ont. Hoppas det värsta går över snart.



Kram

2011-04-12 @ 09:31:16
Postat av: svaaar

Rätt sis :)

Det är symfysen (en fog) som mjuknar upp under graviditeten så att man kan få barn lättare. Men när detta sker för tidigt så kallas det foglossning. Bäckenet blir alltså inte lika stabilt och man ska INTE gå en halvmil utan ta små, korta steg och försöka stabilisera bäckenet så gott det går :) Det går tillbaka som vanligt igen efter att man fött ungen. <3

2011-04-12 @ 16:13:13
URL: http://snowfell.blogg.se/

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0