Kaffet


Va dvore dagen utan dess morgonkaffe?
Tänk att så lite kan påverka ens resterande dag!
Jag vaknar utsövd i princip var dag. Kliver upp, klär på mig och bebis.. Leker, plockar efter gårdagen/kvällen. Sätter på kaffebryggaren, sätter på barnprogram på tven, datorn och fyller upp en STOR kopp.

Sen kan liksom allvaret i dagen börja! Skumt men heerligt ;)

Snart ska jag packa in dom yngsta barnen i bilen och besöka affären. LIDL, ursäkta mig men har i princip BARA handlat där denna månad ( litepengarmånad ). Tog dessutom ut mina kvarvarande pengar efter jag betalt räkningar, slutat rökt ( 1 MÅNAD SEN ) :D Och alla dessa småsaker har ledt till att pengarna knappt försvinner!

Denna vackas mat, ( allt från lidl )

Mån. Lasagne med basilikasallad
Tis. Hemgjord fiskgrattäng med kokta grönsaker
Ons. Pasta ( färdiga frysta påsar ) med champinjoner o sås. Jag tillade lök och köttbullar :)
Tors. Svampsoppa, pannakaka
Fre. Kycklingwraps
Lör. Chiliconcarne (stavning?)
Sön. Falukorv i ugn, potatis och broccoli

Allt detta plus dryck, barnmat, chips, toapapper and you get it, gick på ca 500 spänn!
Helt perfekt veckoutgift tycker jag!

Snål men lycklig.


ÅÅh, har även sålt massa gammalt skit på Tradera.com för ca 2500 spänn denna månad också :P Tumme upp.

PUUSS


Kommentarer

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0