20091013

Det är Tisdag och kallt ute. Någon snöflinga har setts till under dagen.
Jag har inte orkar gått längre än till brevlådan i vanlig ordning eftersom sammandragningarna och foglossningen är nästintill outhärdlig. Natten har varit fruktansvärd som dom senaste nätterna och har det inte berott på en sönderklämd urinblåsa så har det varit ryggen som givit mig en oavbruten sömn.
Jag har fått stanna upp och andads innan jag satt mig på toaletten. Jag har sedan fått suttit som på en nåldyna för att sedan resa mig med magen först.

Jag har trots detta slipat och målat i det som ska bli flickorna rum så att jag och babe kan bli klar med tapetsera ikväll.
Att hinna så mycket som möjligt innan bebis tittar ut är en självklarhet.
Sovrummet hann vi klart igår, fick till och med upp listerna.
Spjälsängen är bäddad och min bb-väska är packad.
Idag är det exakt 3 veckor kvar till beräknat förlossnings datum.



Sammandragningar känns allt mer tätare och oftare. Ett tryck neråt tycks tydas och jag måste stanna upp för att flåsa lite. Profylax. In genom näsan och ut genom munnen tänkte jag för mig själv. Det hjälpte.

Kan det ha börjat?

Kvällen vart lång och värre. Ett samtal med underbar personal på förlossningsavdelningen senare så satt vi i bilen.
Kl var ca 22 och snön dvalade ner utanför.

Jag satt och höll om babes arm med min ena hand och den andra stumt runt dörrhandtaget. Jag hade enbart blicken på klockan för att räkna intervallerna!


Det var dagen innan jag och babe blev 3
20091013







Kommentarer

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0