Onsdag

God morgon mina följeslagare. Jag läste nyligen mitt dagliga horoskop som ploppar upp automatiskt på facebook, och där stod det att alla pusselbitarna verkar falla på plats gällande mitt arbetsliv :D Och så sent som igår satt jag med några vänner och diskuterade utbildning vilket är ett MÅSTE för min del efter min mammaledighet då jag ledsnat på att arbetat både som undersköterska och barnskötare! Hade dock planer på en frisörutb. som jag såg framemot men fick höra på the news att det nu bara var 1 av 5 som fick jobb. Plus att antaler studerade inom detta på gymnasiet ökar!
Nej, jag vill ha en relativt säkrad framtid. I höst blir det antagligen komvux för min del. Matte B exempelvis. Men det bli på min mammalediga tid och distans. Jag tänker inte kasta mig ut i världen för tidigt. Vill vara hemma länge med Vintra plus att jag anser mig själv som relativit ung (med betoning på relativt. Hade jag vart 18 nu hade 24 varit snudd på pensionär) så jag HINNER studera. Okej, men vad vill jag läsa till undrar ni?
Vet inte?? Mycket, men måste givetvis ta reda på mer djupgående information om vad arbetslivet har att erbjuda.
Meeeen: fritidspedagog, arbetsterapeut, socionom, sjukgymnast.. Ja ni, listan kan göras lång men det ska nog lösa sig till slut. =D Och hörrni, när jag var liten ville jag SERIÖST bli svetsare! Och nu peppar bejb gärnet för att jag ska gå smedutbildning eller liknande. (kanske ska tilläggas att han gjort det)
Men vi får se.... och ni, spännande va?

Nu ska jag mysa med lilleman i soffan. Frukost vid tven äääälskar vi :P


Ha en bra dag!


Kommentarer

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0