To know him is to love him



Orgel.
Idag har jag och baby besökt kyrkan och kantorn. Vi lyssnade igenom några vanliga bröllopslåtar. ( Ingång, utgång ) Kändes helt fantastiskt.
Att få stå bredvid den man man älskar mest av allt och få HÖRA. Att få känna och välja. Välja fantastisk musik till VÅRAN dag.
Allt detta. Allt på vägen till bröllopet som vi just nu går igenom väcker känslor man inte hade den blekaste aning om. Alla små detaljer som inte alls finns med i tankebanorna till en början.
Och denna orgel, vilket otroligt häftigt instrument. Jag beundrar verkligen alla dom som kan spela! Lilleman fick prova och fatta intresse med en gång. Två rader tangenter, pedaler till massor och spakar och knappar. Ljuvligt!

Övade även överaskning med duktiga C. Vilken underbar röst, den kommer få mig och garanterat fler med mig att fälla tårar.
Människans sätt att produsera känslor gör mig ytterst förvånad.

Idag är det Torsdag. Om en vecka börjar vi "smycka ut" församligshemmet. Duka & förbereda..
Allting tar sin tid. Allting SKA ta sin tid. Stressen är ingen god vän i detta sammanhang. Absolut inget att rekomendera till blivande makar ;)

Idag kom mitt löshår btw. Bara till att börja öva Ronja :D Men jag är redag övertygad om att håret kommer bli fantastiskt!
Detta kommer bli KUUUUL.






Kommentarer

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0