Myten om garviditet..

kill it, säger jag bara..

Underbara lilla mage. Du fint utstående, opåverkande lille bulle som knappt känns. Du lilla mage som bara växer så fint där du ska och absolut inte är bara mer än en vacker mage! Som snart blir smal och fin igen..
Tjena!! Dags att vakna!?
Har kommer 10 not in top to be a pregnant..

10. Magen växer precis som den vill och hur den vill, Sabbar dåde kropp och dess form!
9. Man bli Inte bara sugen på morötter, man börjar liksom gråta om man inte får choklad, glass, smågodis och dyligt när man vill.
8. Humöret gör att man bli rädd för själv. (Och det blir garanterat dina närstående! Har man tillgång till så många tårar?!
7. Okej, alla blir inte kanske chokladnarkomaner! Men ser ut som studsbollar iallafall eftersom kroppen (av någon anledning) Får för sig att man ska bli tjock och fixar så att man fylls med vätska istället?!* What och tack liksom!
6.
Vin, glöm det och just därför vill vill VILL man ha det! Men snart Emelie, du är ju i vecka 33.. Jo, jag vet men sen ska man amma. Och helst tills barnet börjar skolan!
5. Men ska försörja en till familjemedlem med f*n så mycket mindre pengar än vad man i vanliga fall har!? *Hur är det tänkt?
4.
Man sover som ett jag vet inte vad. (Om man sover dvs?) Blir bara väckt av en spark i revbenet så man flyger upp ur sängen en si sådär 20 gånger per natt.
3. Man får inte bara sparkar i revbenen. Man får även små härliga kickar på tarmarna och urinblåsan så man tror man ska göra på sig allt för ofta! Inte minst när man står i kön på jc exempelvis...
2. Man kan få så grymt ont av foglossning (som antagligen är den vanligaste komplikationen) så att man bokstavligen vill hänga sig hemma i vardagsrummet (eller var man nu befinner sig).. Men man är på tok för klumpig för att överhuvudtaget kalar av det!
1. Man blir inkontinent!! Adjöss med studsmattehoppnng, skrattattacker och nysningar, om du inte vill kissa på dig!!??
 Och
det håller i sig ett bra tag efter att barnet kommit till världen kan jag tala om!

Men ändå står vi där. Med dom vi älskar och planerar att skaffa barn. Planerar att bli gravida och föda barn??* Vah??
 
Inte nog med det.. Jag har nu försatt mig i den situationen 3 gånger..

Men..... resultatet blir alltid värda besvären!!

Bilderna från http://bing.com
Bildsök!

Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer
Postat av: Ewa

Haha. Bästa förklaringen!!

Kram o lycka till!

2009-09-14 @ 14:20:46
Postat av: Johanna

Helt rätt. Kul med en ny blogg att läsa!

Puss

2009-09-14 @ 14:21:59
URL: http://kaptensmaart.blogg.se/
Postat av: Sanna - saos.blogg.se

svar tack så mycket! ja tuvärr är jag sämre idag men förhoppningsvis når jag botten snart så det börjar vända ;) hehe nej det problemet har inte jag tack och lov. än så länge iaf ;P



ha det gott! kram

2009-09-14 @ 15:04:56
URL: http://saos.blogg.se/

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0