På hemmaplan!

Klockan 19:30 befann vi oss hemma igen i ett iskallt hus. Fick leta upp duntofflor, filtar och tända brasor och ljus! Stoppade om barnen i pyamaser,filtar och täcken. och de sov gott! 14 grader visade termotern inne..

Vi har alltså befunnit oss norr ut i Dorotea ett par dagar därvi hunnit sett påde snöfall och björnspår utanför gården!
Dorotea är tydligen en av sveriges björntätataste kommuner..
Vi har hur som helst haft det toppen

Klev upp till en solig dag! *Underbart!
 
Hade dock tillbringat några minuter i telefonen med försäkringskassan där vi diskuterade min årsinkomst (som äntligen verkar få ett resultat) Samt mina arbetsplatser som i huvudsak varit inom hemtjänsten.
Inte allt för vaken gick jag ner till lilleman som ska börja sin magmedicinkur och började ivrigt leta efter signeringslistan.. Arbetsskada? - Ja :)
För er som inte fick helt klart för er vad jag menade med signeringslistan, så är det en blankett som måste signeras av personal var gång medicin tilldelas"patienterna".
Men jag kom rätt fort fram till mitt misstag och började gensast kolla mig försiktigt omkring, precis som om någon skulle sett vad jag tänkt eller överhuvudtaget varit hemma hos mig?? * Vakna!

Sitter nästan som i en dvala just nu, känner mig allmänt skum i knoppen! Dels för min irriterande förskylning och dels för min mage! Har haft förvärkar hela natten och därför sovit en aning lite vilket alla vet leder till "slöhuvud"
Men ska hur som helst åka till Tierp och barnmorskemottagningen och efter det besöka syster. Lilleman ska haka på!

Kommer självklart senare ladda upp lite kortisar från lillresan men har kameran för tillfället i bilen. *Latast!

Ha en bra dag pälsklingar!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Spiderchick

hej =)



Jo jag får jättemånga snälla comments också, tyvärr hakar man alltid upp sig på dom taskiga =(



Måste försöka komma över det!

2009-10-06 @ 12:31:10
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Sanna - [ s a o s. b l o g g. s e]

hoppas att ni har haft det bra! :) blir spännande med bilder sen. kram kram

2009-10-06 @ 21:10:58
URL: http://saos.blogg.se/

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0