Mitt längsta inlägg??





Vi kom hem igår kväll och ja...? Laddade upp med denna brakmiddag!
Popcorn, jordnötter och godis!


Jo, lite kaffe blev det också eftersom farbror och Ronja kom över :) 
Och det var fiiint och städat hemma! Svärmor har varit syskonvakt och det innebar tydligen också hembiträde?!
Söta....
Nämde jag att tvättkorgen hade bytts ut mot en hög rena och manglde sängkläder och kläder?
Magi??

 


 

Världens bästa morgon?!

Klockan 23 igår kväll gick vi alla 3 upp till sängen där snuttan åt och somnade gott! Vi sov till kl 5 då hon åt, fick ny blöja, grät lite och åt igen!
Vid kl 6 somnade vi om och snarka på enda till kl 9. Så myyyysigt!
Babe tog Vintra i sin famn och mamma fixa frukost!



Vi låg kvar och mös fram till kl 10.30.


Till alla er som längtar efter bebis!?
Det gör ni så otroligt rätt i för det måste vara det fantastigaste som en människa kan uppleva!


Okej, tillbaka några timmar i tiden!



 

Tänk hur underligt fort allt kan gå?!
 Ska försöka bjuda på lite smaskig förlossningsberättelse men kommer att göra en lång historia kort!
Antar att ni inte är intresserad av vilken tid jag slukade lustgas eller hur många varma kuddar jag gick med runt magen?!


Hur som helst!
Det var i Tisdags kväll när jag och babe tapetserat de sista i flickornas rum som sammandragningarna började göra ont! Kände även ett obehagligt tryck neråt så vi bestämde oss för att ringa förlossningen!
Hon ville ha dit oss efter lite mer detaljerad information och väl inne kom de fram till att bebis var på väg ut men utan att några "egentliga" värkar hade börjat!
De gav mig lite medicin för att dämpa sammandragningarna och för att jag skulle få sova innan bebis "verkligen" skulle göra entre!
Dagen efter hade hon sjunkigt ner ytterligare ett par cm och mitt blodtryck var på tok för högt så utan värkar blev det för barnmorskan att ta hål på hinnorna så att det hela snart skulle vara över!
Nu började det på allvar!


Jag greppade ett rullbord och tog med babe ut i korridoren.
Här ska gå undan var våran tanke!
Till slut stod jag och trampade hängandes över "allt som fanns i närheten" och med lustgasen i högsta hugg!
Jag hade gett mig sjutton på att jag skulle att hon skulle ut fort så att ligga var inget allternativ!
Hur som helst gjorde det dhduewheufhhfaöl ONT! Precis som det skulle :/
Men det gav ju resultat!!
Efter en och en halv timmes kämpande
kom hon ut!!
Jo, då hade jag såklart inte stått och fött henne utan låg tre krystvärkar! :)

Finaste Vintra kom med första snön och med så otoligt mycket kärlek!
Vi skratta, grät, log, grät, skratta, åhade, klappade, pussades, grät, kramades, åhade, log och grät lite till!




 

 
UTE!

Nu är vi 6 presoner i denna familj!
4 Så djupt älskade barn är vad som våra liv består av!
Tack för att ni finns!


Kommentarer
Postat av: sis

så vackert skrivet gumman! :)

2009-10-16 @ 15:09:41
URL: http://snowfell.blogg.se/
Postat av: Madeleine

jätte fint skrivet :) puss <3

2009-10-16 @ 19:12:10
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: unique

Men, vart tog magen vägen? Det syns ju inte att du fött barn =)

2009-10-18 @ 19:04:10
URL: http://saratilling.devote.se

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0