Lata dagar!




Men oj, så älskade!
Vet att det är en smula harmoniska och kärleksrelatrerade inlägg numera från min sida men dom känslorna vi nu upplever i våran familj är inget annat än sådana!


Jag lovar!
 Hela familjen har mottagit något slags lugn!
Allt tas i en smula lugnare takt och med en mer känsloladdad attityd! *Helt underbart!


 

 Nu över till något minder harmoniskt!
Emelie måste öppna sig!

Innan Vintra började växa i min mage led jag mycket av magsmärtor i form av knip som oftast uppstod efter jag ätit och medför att jag blir yrslig då det blir väldigt smärtsamt!
Nu har skiten börjar smyga sig på igen!
Har fått diagnosen IBS men vad f*n är det egentligen?!
Känslig tarm! Jo, det vet jag men varför!?
Nu vet jag också att besvären skall uppstå om man mår dåligt eller är stressad vilket igger så långt ifrån mitt mående som möjligt!
Förutom att man blir helt nere & deppig av den dj*ävla smärtan såklart!


 Men hur gör man? Vad gör man? Påverkar det bebis?
En liten bit av Emelie försvinner med detta problem eftersom jag går ner i vikt!
Får alltså först trycka i mig massa extra energi, kallorier och annat som bebis behöver men nu lär det bli ännu mer äta pga att dett börjar igen :(
Och ju oftare jag äter desto ondare får jag ju eftersom det oftast uppstår i i samband med födointag! CRAP!
 Jag
orkar inte med flera läkarbesök och förklaringar (känns som en enda förnedring) Eftersom de bara ger mig diagnosen att jag har känslig tarm!
Som tur är uppstår bara detta i perioder!

 Sådär, nu har jag lättat hjärtat! * Tack bloggen!

 

Till alla er underbara läsare vill vi önska en trevlig dag!
Vi kommer fortsätta våran i soffan där vi kramas, ammas, vilar, myser och njuter!
Tänk hur många timmar man kan tillbringa att bara titta på sitt barn!?
Detta ska vi fortsätta göra till kl 16 då det är dags att fixa middag till rästerande familj kommer hem från sina dagssysslor!

Puss och Kram! 





Kommentarer
Postat av: unique

Hej.



Kan meddela att jag lider av detsamma. 9 av 10 dagar har jag ont. Och precis som du efter jag ätit. Ett rent helvete rent ut sagt. Har inte fått någon som helst hjälp heller då det inte finns något att göra. Jag känner dock att flytande föda hjälper. Blir inte så mycket för magen att arbeta då.



Vi har det inte lätt

2009-10-21 @ 13:41:49
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Sara

I know. Jag har också IBS och det finns ingen jävligare smärta. Det körde jämt i magen på mig och den blåste upp sig jättemycket. Försök undvika allt med skal på tex ärtor, paprika, äpple mm och även fet och friterad mat. Konstigt nog så har min mage blivit mycket bättre sen jag fick barn,eller så är det för att jag har blivit gammal :(

2009-10-21 @ 13:50:18
Postat av: Anonym

Har också samma problem och just att de kommer i perioder.. är tydligen många som lider av det så tycker att de är läge för lite mer info till dom lidande...

lycka till med lille sötnosen

2009-10-21 @ 14:43:09

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0