Barnlededigt = Ledigt!

Nepp, så är inte fallet för oss denna helg!
 Jossan har ju fördrivit några dagar i Lappland med sin farmor och Myran o Lilleman hos sin farmor sedan igår!
Tänkte verkligen bara vila mig genom gårdagen eftersom natten till den bestått av förvärkar.


Men ni vet hur det är?? Så fort man får tid över kommer man på hur mycket som helst som man kan sysselsätta sig med och ännu mer vad man kan passa på att sysselsätta sig med medans man är barnledig..
Visserligen är jag väl aldrig det med tanke på barnet i magen jag ständigt går och släpar på samt babe som behöver lite prioffshjälp titt som tätt!


Emelie till undersättning! ALLTID!
Man är liksom van att alltid stå någon till tjänst när man har 3 barn och en sambo runt sig dagar ut och dagar in!


Hur som helst mår jag toppen idag! Bebis är kvar i magen och just nu känns det som om hon tänkt stanna där för alltid. Vilket inte känns så farligt när man faktiskt mår bra?
Förklaring av gröttext:
 
När man mår som ett slakt så vill man hemst gärna att bebisen skall vilja ut även om det är några veckor kvar till beräknat datum så när man då mår bra är det helt okej att hon väljer att stanna. Nja, kanske inte vill att hon skall stanna där hela livet som jag faktiskt skrev men en vecka till skulle funka!
 Där hinner jag fixa i ordning allt som verkligen skulle behövas innan hon kommer.
Tror bestämt att jag planerar in det! Förlossning till nästa helg alltså!


Har nu satt mig ner för att vila lite trots all den energi jag skröt om!
Har målat två väggar i tjejernas rum och i väntan på att de skall torka innan nästa målning så passar jag på att uppdatera dagboken lite.
 Men nu börjar jag (tro det eller ej) fundera starkt på att plocka fram dammsugaren!
Och när jag har den viljan är det lika bra att utnyttja den!



Ha en skitskön Söndag vänner!

 


Kommentarer

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0