Att amma är en konst!

Det är faktiskt en konst!

Fick en kommentar!
Citat:
Har du haft någon problem med amningen? Kom den igång direkt? Tillräckligt med mjölk?

Svar: Jo, har haft massor, massor av problem med amningen men kan absolut inte sätta fingret på vad som varit roten till detta!?
Att amma är konst och en utmaning som oftast måste "övas" in!
Det är också ett samspel mellan mor och barn som måste fungera! Kanske i allra huvudsak det!
Att komma överens med sin bebis, sina hormoner och sin tillgång till mjölk!

Det låter säkert självklart för många att amning ska fungera och flyta på men i många fall är det svårt och kanske till och med en omöjlighet!

För mig har det gått bättre och bättre för varje barn av någon konstig anledning och tack och lov för att det funkar så bra som det gör just nu! *Älskar´t !
Fick en riktig "snuttbebis" denna gång som älskar att ligga vid mammas bröst och som hittade dit redan som 3 minuter gammal...

Kan säga som så att när det funkar så bra som det gör så är det bra men när det krånglar så krånglar hela världen!
Jag minns hur jag kämpade med myran och jag minns hur vi grät ikapp när allt bara strula!
Nej, visst är amning bra men så länge det funkar!
Skulle aldrig ödsla den tid, energi, ledsamhet och hormonkaos igen utan hade det ej fungerat från början denna gång så hade jag tackat semper för att de gör sådan fantastisk bebis mat och för att de besparar många "psykbryt" Rent ut sagt!
Nog för att modersmjölken är den bästa för barnet men det är mammas och bebis välbefinnande också!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är verkligen en konst!

Tack för en superbra blogg!!

Kramar =))

2009-10-25 @ 15:39:55
Postat av: spider

sv. och när bebisen somnar sätter jag mig och bloggar. Produktivt like not! =)

2009-10-25 @ 16:09:38
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: unique

Tack för svaret =)

2009-10-26 @ 11:38:01
URL: http://saratilling.devote.se

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0