I Karriär I

Okej, Emelie är 23 år, har 2 biologiska barn, Tyra 6 år och Jerry 3,5. (Biologiska, fan så dumt det låter?!)
Jag har även ett bonus barn, Josefin 6 år.
Jag har en sambo och vi har 2 bilar, hund, katt och radhus.

Nu till själva grejen;
Hur fan har man hunnit med allt, och hur skall man hinna rästen?
Jag har alltså en gymnasie utbildning som som lyder under titeln barnskötare.
Jag har även snart en undersköterskeutbildning avklarad och har en del arbetserfarenhet men vad fan hjälper det egentligen?

Alltså, vad ska man sysselsätta sig med? Vad vill man arbeta med? Vilken karriär vill jag göra?
En snart fyrbarnsmor (3+1 mamma) Hur ska jag utöver mammrollen hinna göra karriär!
Jag vill och jag ska!

Det borde du ju tänkt på innan du skaffa massa ungar tänker ni men nej, så funkar det inte.
Jag tänkte ju att jag kunde nöja mig med att typ arbeta som undersköterska eller barnskötare men nej Emelie, det håller inte! Jag vill bli något men vet fan inte vad.

Jo, jag vill bli designer. Jag vill designa skor och kläder men i vilken ände börjar man?
Är ju självklart utbildning där också och just nu snurrar framtiden på rätt bra inne i min hjärna?
Det är ju inte direkt gratis att leva.
Vilket jag absolut inte vill heller!
Tänk vilket bråk det skulle bli om allt! Vem som har rätt att få det huset eller den maten de helst vill ha?
Typ, Den som är längst skulle få dom finaste skorna och den som är mäst lik Lejon kungen får välja bil först!
Fast å andra sidan så tror jag att man inte riktigt skulle veta vad som var bäst om det inte var prissatt.

Nej, avrundning påbörjad..



Alla som har fru och småbarn vet att tennis hör till de lättare sakerna i livet.
Av Jhon Mcroe



Kommentarer

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0