News

Hörde på nyheterna idag att det ska bli gratis med preventilmedel för att minska aborterna i Sverige. Men väljer man dock tex p-piller så ska det max få kosta 200 kr/år Om man är mellan 15 och 25 år!' (Förslag)
Men vaddå 15 och 25? Har inte folk som yngre än 15 rätt att få gratis preventilmedel? Tror snarare att dom ännu mindre vågar gå till ungdomsmottagningen eller liknande för att be om råd till skydd.
Borde kanske vara för alla tom 25 år i så fall?
Sen är det liksom idag tillåtet att göra abort i Sverige tom artonde graviditetsveckan.
Kankse borde se över det och åtminstine låta mamman ha en bra åsikt till varför hon vill göra abort!. Skulle kanske skrämma lite?
Sverige är så fyllt av oansvariga sexbrukare!
Jag kanske är en av dom? Har gjort abort men även fått barn i tidig ålder!
Sen måste jag även få säga att visst bär männen också ansvar till att ett barn blir till och också bära lika sotr skyldighet till att alltid ha med sig kådisar men då borde också han ha en chans till val av abort? Eller?
Om en kvinna blir gravid och vill behålla barnet trots att fadern verkligen inte vill så tycker jag faktiskt att det är ett felaktikgt att bara ena föräldern kan ta ett beslut.
 Då blir ju han en dålig förälder utan att vilja.
Men fan Sverige?! Alla vet väl hur barn kommer till??

Hur som helst tänker jag inte bli långrandig i det ämnet men något måste göras om det vill minska aborterna och jag tror inte att gratis kondomer i skolan är en säkerhet!



Nu är barnen på cirkus.
Tyra och Jerry med farmor och Jossan med morfar och Andree.
Vilket betyder att jag och babe kan slappa ett tag. Ställa oss i duschen ett par timmar maybe? ;)

På Torsdag börjar jag mitt nya jobb. ÄNTLIGEN, I love ombyten!
Hade ledsnat på det jobbet då jag började jobba med papsen och nu är jag leds på det jobbet och glad över att komma tillbaka till gamla.. Öhh, jag i ett nötskal.
Undrar vad det blir av mig i framtiden egentligen?
Jaja, Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: sis

ååh jag saknar dig.

vi måste mysa till heartbreak snart du och jag! <3

2009-06-15 @ 20:37:59
URL: http://snowfell.blogg.se/
Postat av: Anna

hihi, tack!! :) Hur är det med dig, familjen å maggen?? pöss

2009-06-15 @ 21:14:50
URL: http://tatilly.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klart vi måste mysa! Haertbrake blire! PUSS

2009-06-16 @ 15:08:00

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0