Kärt barn har många namn :)



Och jag är väl ändå ett kärt barn
?  :)
Var och jobbade idag med papsen som vanligt (dock sista dagen innan jag börjar på hemtjänsten)
Hur som haver..
Tror att ingen på hela Söderhamns sjukhus vet vad jag egentligen heter eftersom min söte far alltid kallar mig för bland annat;
Emme, Pempem, Pem och Pemsan :)
Därav fick min blogg äran att bära namnet Pemzan, då pemsan redan var upptaget :)

Lyssnade på p3 som vanligt idag på jobbet och fastnar alltid för hallå p3 som idag hade besök av Lotta Gray (stavning?)
Som jobbar på se och hör samt att hon är en känd bloggare då hon skriver om sin cansersjukdom.
Hennes ord och medverkan påfrestade mina hormoner (kanske personlighet) och fick mig att lyssna och gråta.
Hon berättade bland annat att hon tar mer vara på livet nu än vad hon gjorde förr.
Det är det absolut bästa man kan göra! Det borde alla göra!
Kanske inte leva varje dag som om det vore den sista som det finns ett ordspråk som lyder men iallafall Ta vara på tiden!
Ta vara på familjen och ta vara på vännerna.
Jag har läst enhel del ur boken Att välja glädje av Kay Polak. Mycket bra bok. Man borde alltid välja glädje.
 Om något tråkigt händer kan man tänka att det kunde vart värre. Vi Surar och muttrar över så mycket i onödan. Som tex för mycket disk i diskhon, någon som parkerat snett, någon djävel som tar för lång tid på sig i kassan före en själv osv.
Och jag är en av dom! Jag klagar på massor så fort jag får chansen! Men vissa dagar är gråa för alla. Men tänk så mycket värre saker det finns här i livet! Välj glädje people.
 Nu kör väl inte jag stenhårt på detta och typ ler och visslar mig genom dagarna. Sitter väl inte gärna fast i en bilkö 2 timmar och tänker, Jag väljer glädje. Eller blir magsjuk och tänker, jag väljer glädje.
 Men ni hajar? Man kan fasen se saker ifrån en bättre vinkel än vad vi oftast gör idag!
Men det är klart!? Alla får vara ledsna. Alla får gråta och alla får bli arga. Det är bra att agera ut sina känslor!
 Livet blir väl vad vi gör det till?






Kommentarer
Postat av: Anna

hehe, livets ordare.. såna vill man fan inte veta av. huvva!! Ja, det tycker jag absolut att du ska göra!! DO IT!! kram

2009-06-16 @ 15:16:15
URL: http://tatilly.blogg.se/
Postat av: Madeleine

hej!! nu har jag en till blogg att läsa=) kram

2009-06-16 @ 16:52:49
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: Madeleine

ja herregud va med kort vi har på Robin, minst 1000 st..

Har ni flyttat lr??

kram

2009-06-16 @ 19:04:21
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0