Det var en gång en..

och två och tre gånger en gravid Emelie.
Funderade här om sistens hur det var att va "bebis förälder"?
Allt sånt som; Att Sova så fort man får chansen, och det kan vara 2 minuter var som helst, när som helst. Sittandes i soffan med bebis i famnen och vaknar i precis samma ställning. Bestämmer sig för att vakna av varje litet ljud, utifall bebis skulle sluta andas eller sätta i halsen eller liknande. Och det gör man verkligen. Så fort bebis hostar till eller rör sig så vaknar man!
Att Välja vad som är viktigast mellan amningarna. Duscha, äta, sova, ta hand om resterande familj eller städa osv. Att hela tiden gå runt och vara orolig att bebis är sjuk eller inte går upp i vikt eller den jäkla plötsliga spädbarnsdöden som får en att rysa.
 Bara en sådan fråga som varför gråter bebis nu? Hungrig, mätt, ont?

Jag kommer ihåg när Tyra var nyfödd och det var något av ens dagsrutiner som vart glömt tex att äta. När magen kurrat ihjäl sig öppnade man kylen (konstaterade att man glömt handla) och slet åt sig någon nyponsoppa som man klunka i sig mängder av för att få i sig lite näring innan dagen var slut.
När Jerry var liten kom jag på att korv med bröd var väldigt bra! Hade alltid det hemma.
Måste säga att dagarna i början går sjukt fort! Så inte nog för att den lilla tar med än all tid så är det så ycket annat att göra.
Har tre andra barn som ska till och från skoln, till kopisar, ha mat, göra läxor, ha rena kläder, ha gympa kläder med sig vissa dagar och matsäck andra, ha fritidsintressen, och få lika mycket kärlek som nu.
Herre jösses!
D
et är snart det börjar!
Snart ska jag utsätta mig för något som gör så grymt ont som att föda barn, jag ska svettas, amma, gråta av alla hormoner, ömma bröst som dessutom läcker, hinna sova, byta blöjor, torka spyor och hinna med Allt helt enkelt! 
 Men vet ni? Jag längtar så himla mycket!
´Sen är jag inte ensam om att få bebis utan jag har min super man! Världens bästa Karlsson helt enkelt! (inte lika ful och ego dock)
Åh, om det kunde bli höst!? :)





Kommentarer
Postat av: sis

haha, snyggt inlägg <3

2009-06-09 @ 22:32:44
URL: http://snowfell.blogg.se/

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0