I Ord till familjen I





Idag vill jag slå ett slag för alla våra närstående. För alla dom som står oss närmst om hjärtat! Till alla dom som överhuvudtaget får oss att må bra!
Till alla dom som får oss att växa!

Till alla er som har syskon!
Jag har en syster som betyder obeskrivligt mycket för mig! Du är min bästa vän och min andra halva!
Har i snart 20 år varit den som jag delat allt med dagligen! Och i snart 20 år har jag njutit av alla dessa dagar!
Hon är en person som stöttar mig i allt!   En person som förstår allt!

Till alla underbara föräldrar!
I 24 år har blivit älskad av två personer som fört mig till jorden! Två personer som bokstavligen gjort mig och gjort mig till den jag är idag. Och två personer som fortfarande betyder så innerligt mycket för mig!
Vi har gått igenom så mycket tillsammans! Det har hänt så mycket på både gott och ont!
På något sätt tycks vi ändå nu har landat i en lugn och alla till freds känsla.

Tänker ändå dock på M och P som verkligen borde få det liv NI förtjänar! De liv som ni ska dela tillsammans Detta är inte längre rättvist och borde fortsätta på det sätt som det gör i era drömmar!
Om det fanns något jag kunde göra för er så vet ni att jag skulle göra det helt utan tvekan!

Till alla er som har barn!
Till alla er som skapat varelser som ni älskar mer än något annat på jorden!
Jag har följt varje dag sedan mina älskade kom till världen och jag har gjort det med stolthet.
Kommer aldrig glömma den dagen;
Beskedet om graviditeten kom
Första sparken i magen
Ultraljudet
Förlossningen
Första leendet
Första måltiden
Första orden
Första stegen
Och mycket mycket mera!

Tyra har tappat sin första tand! Den stoltheten som då fanns i hennes inre syntes i mil genom hennes utstrålning!
Den känsla när man första dagen lämnade dom dagis och såg hur dom stod i fönstret i grät och hur man som förälder kände sig fruktansvärd och grät lika mycket!
Bara en sådan känsla som när dom skrattar! Det känns i hela min kropp, leendet växer och snart skrattar jag också!
Att få trösta ett gråtande barn med dom ord som Jag precis vet att dom behöver höra!

Till alla er som har en pojk/flickvän!
Till alla er som vet att ni är älskad för den ni är! Någon som har fallit just för dig av den utstrålning och de utryck du har!
Till Min Undrebara Andreas som älskar mig så oerhört mycket och som visar det på allra bästa sätt!
Du som berättar allt för mig! Du som kommer till mig när du är glad, du som kommer till mig när du är ledsen
.
Du som med ord kan få den ledsnaste Emelie i världen att bli glad på få sekunder!
Dig som jag vara vem jag vill med! Kan vara världens bästa och pedagogiska person och veta exakt vad som är bäst för dig när de behövs och kan vara världens töntigaste nörd och bara fjanta. Men du älskar alltid mig!








Kommentarer
Postat av: sis

åh älskling! vad fint skrivet.

böev alldeles rörd :)

du är BÄST. den bästa jag vet och har.

lot's of love <3

2009-02-25 @ 19:52:51

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0