I Lördag I




Lördag idag! En för min del ledig Lördag!
Ska bli underbart skönt att få vara med familjen en HEL Lördag! Var ett par veckor sedan det skedde..
Men imorn blir det andra bullar! Då är det dock en arbetsdag för min del (arbetskväll rättare sagt!) Så sov morgon blir det ändå!
Arbetade bara dagtid nu i veckan vilket var jätte skönt!
Jag har inget direkt emot att arbeta kväll men det är alltid skönt att ligga i soffan och kramas mellan kl 8 och 10. Samt att få stoppa om änglarna på kvällen!
Men så här är det att jobba extra!
Nej, nu till något roligare än arbete!
Ikv'äll får vi gäster! Andreas föräldrar och bror kommer över på middag och melodifestivaltittande! Går ju inte att missa!
Det bli tre rätters så jag har med andra ord stått i köket sedan jag klev upp.
Frukost, bak, lunch och städning!
Nu är det snart dags för självaste för- och varmrätts lagningen!
Städningen är äntligen klar! Vi höll på i timmar trots att det inte alls såg speciellt smutsigt ut! Som tur är tog A sovrummet för där var det katastrof! Ena sänghalvan bestod av nytvättade kläder och gardiner! I stort sätt hela mitt gardin förråd! Och de som känner mig vet att jag har inte bara ett par gardiner!
Han gjorde det dock med en och annan groda hoppandes ur munnen. Plus att vi nu har en sönderslagen dammsugare! (Tur att vi har en till)
Den superba dammsugare han inhandlat på ÖB var inget vidare bra måste jag tyvärr förmedla.  Tävärr verkligen!
Måste skratta åt honom en del när han verkligen försöker men det går liksom inte som han vill! Inte ofta han blir irriterad men när sådant sker så känner även jag sympati! Hade börjat gråta om jag stod i hans skor (strumpor)
Nu är det dags att skrubba kidzen och fortsätta med min delikata matlagning!
Ha en fortsatt bra helg och tänk på morgondagen om ni ska bruka alkohol!


Kommentarer
Postat av: sis

låter som en mysig helg.

jag får bara jobba ;o

2009-02-21 @ 17:12:34

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0