I Deligering I

Så.
Nu har jag iallafall ringt!
Ringt och flyttat hem telefonen så att jag kan flytta mitt internet!
En bit på väg alltså :)

Igår var min sista introduktionsdag på hemtjänsten och idag ska jag få medicin deligation så nu är det väl meningen för mig att börja arbeta igen! Känns skit bra! Var ett tag sedan jag gjorde något mer vettigt än bara studerade!

Äntligen
Har jag kommit fram till försäkringskassan på telefon! det har vart helt omöjligt! Ringt flera dagar och när man tryckt sig vidare i 10 minuter så säger dom att det är för hög belastning så man får prova senare!
Grejen är att dom säger det liksom inte när man valt i vilket ärende man ringer utan efter man tryckt in sitt personnummer :s
Dom vet väl vad Emelie vill??
Hur som helst valde jag ett annat ärende idag och kom fram på en gång :)
Fick spela dum och låtsas att jag inte alls visste vad jag skulle välja när jag ringde.
Dit jag ringde idag "vård av barn" Där hade dom 100 handläggare som jobbade hela tiden och jag fick tala med en handläggare efter typ 30 sekunder.
Grejen var att hon koppla mig vidare till en kolega ang. Underhållsbidrag på en gång! Vips, där fanns en ledig handläggare..
Jaja, nu har jag iallafall kommit fram :)
Ett litet tips till alla jagande! Välj typ pension.. Där sitter alla glada handläggare.. Funkar skitbra!

Nu ska jag knalla iväg ett kvarter och träffa en sjuksköterska..
Sen är det skoter körning för min del som gäler!! Första gången också.. Kommer typ förstöra hela maskinen..
Nervös!
Risken är väl att det är skit kul så att man kommer tillbringa resten av sin lediga tid på den!




Kommentarer

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0