I Julafton I



Den stora dagen.
Kanske den mäst speciella på hela året. Den dag som så många känner till i världen och firar på ett fint sätt.
Julen är sällskap och familjens dag, men den tillägnar väl mästadels Barnen.
Hur mycket njuter inte barnen av julafton?
Tänk bara när man skulle försöka sova dagen före julafton.
Så som jag minns det var det mycket svårt.
Den längtan skedde 2 gånger om året.
Dagen för julafton och dagen före sin födelsedag!

Denna jul blir inte lik någon av mina andra jular.
Ska idag fira tillsammans med Andreas och hans familj. (Är väl även nu mera min familj med men så ni skulle förstå)
Vaknade kl 09:50 av en nyfiken & hostande Josefin som tassa omkring i lägenheten och inte riktigt visste vad hon skulle göra.
Jag smög upp och satt på tven. Som jag minns så brukar det alltid vara massa mysiga julprogram på julaftons morgon.
Men inte den här morgonen. Inte förrän nu kl 10.30 började den första barnfilmen. Och det var liksom Hitta Nemo, Hur julig är den? Jag kommer ihåg att jag tittade på Dunderklumpen varje jul. så bra.
Josefin fick iallafall välja en klapp att öppna på morgonen. Åh, då ser man hur kul det var att öppna den där första klappen som man längtat efter sen Januari. Det lyser om ett barns ögon när de får öppna ett paket.

Nu ska jag bege mig mot sängen och kolla om min söta pojke vill vakna..

Med detta inlägg önskar jag alla självklart en Riktigt GOD JUL!!

Kommentarer
Postat av: sis

ååh att få vara barn på julafton!

var jämt såå mysigt.

2008-12-25 @ 10:57:47
URL: http://snowfell.blogg.se/

Skriv nå fint nu!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0